Un bun brief de design de website este esențial pentru un proiect de web design de succes. Asigurați-vă că proiectul este un succes cu un brief de design bine realizat.
Pornirea unui proiect de web design cu dreptul poate fi o muncă complexă dacă nu există sisteme eficiente de management de proiect. Indiferent dacă sunteți un profesionist web care acceptă un nou client de design web sau o afacere care dorește să angajeze o agenție pentru a vă crea website-ul, este important să identificați obstacolele din timp, precum și să ajungeți de acord asupra obiectivelor generale și rezultatelor așteptate ale proiectul.
Folosind un brief de website, puteți atinge acele obiective și multe altele. O schiță a ceea ce va acoperi proiectul vă poate permite să fiți mai organizat, să rămâneți pe drumul cel bun și să vă respectați bugetul.
În acest articol, vom explora în detaliu ce este un brief de design de website și de ce este important pentru toți cei implicați în crearea unui nou website. De asemenea, vom arunca o privire asupra modului în care puteți crea unul.
Ce este un brief de design de website?
Un brief de design al website-ului prezintă procesul, cerințele și termenele de proiectare web. Scopul său este de a oferi ambelor părți o înțelegere clară a ceea ce se așteaptă în ceea ce privește fluxul de lucru al proiectului, ce trebuie livrat și serviciile post-lansare.
De asemenea, brief-ul oferă companiilor o estimare mai precisă a cheltuielilor și a intervalelor de timp. Acesta este rezultatul identificării tuturor cerințelor și rezultatelor cheie la începutul procesului.
Cine ar trebui să creeze un brief de design web?
Un brief de design este de obicei creat de business, după semnarea unui contract cu agenția de web design. El poate fi scris și de agenții web, deși în aceste cazuri, documentul rezultat se numește propunere de web design.
În esență, toate părțile interesate relevante dintr-un proiect de website pot participa la crearea briefului. Cu toate acestea, cea mai mare parte a muncii ar trebui să revină companiei care dorește proiectul.
Brief-ul poate servi ca instrument de management de proiect pentru a menține munca pe drumul cel bun și pentru a gestiona așteptările. Poate ajuta, de asemenea, la prevenirea îndepărtării de cele agreate în contract, care este extinderea neintenționată a scopului proiectului și a obiectivelor unui proiect dincolo de ceea ce a fost convenit inițial.
Cum se creează un brief pentru site-ul web
Pentru ca un brief de design web să fie eficient, acesta trebuie să fie complet și clar. Nu doriți să lăsați loc pentru interpretări greșite, deoarece acest lucru poate duce la revizuiri ale proiectului care necesită timp și bani.
Următoarele 10 puncte sunt importante de inclus, astfel încât designerul web să poată crea un produs final cât mai aproape de ce doriți. Este important să le acoperiți pe toate, indiferent de cine scrie brief-ul.
1. Furnizați o descriere a companiei pentru care este destinat website-ul
Unul dintre detaliile importante pe care va trebui să le acopere brief-ul este profilul companiei sau prezentarea generală a afacerii. Aceasta este cheia pentru a ajuta întreaga echipă de proiectare să se familiarizeze cu compania și cu valorile, misiunea și viziunea – toate acestea vor determina direcția și obiectivele de afaceri ale proiectului.
O listă a stakeholderilor interesați ar trebui inclusă aici. Acest lucru este deosebit de util pentru a ști pe cine să contactați pentru anumite livrabile care ar putea fi necesare pentru a avansa proiectul, precum și pentru a răspunde dacă apar probleme.
De asemenea, veți dori să includeți orice plan pentru creșterea viitoare, deoarece acest lucru poate permite echipei de proiectare să stabilească o bază timpurie pentru schimbările așteptate.
2. Veniți cu o prezentare generală a website-ului/proiectului
În continuare, veți dori să definiți scopul proiectului și toate rezultatele dorite. Câteva exemple despre ceea ce va conține această secțiune includ:
- Fie că proiectul dvs. este redesignul unui website sau un website de la început care trebuie construit de la zero
- Toate livrabilele așteptate, inclusiv website-ul, precum și orice active suplimentare (cum ar fi un logo, o adresă de e-mail personalizată sau conținut)
- Obstacole potențiale care pot apărea și modul în care acestea vor fi abordate
- Câteva detalii despre ceea ce nu intră în sfera acestui proiect
- Volumul de implicare pe care compania care dorește website-ul se așteaptă să îl aibă în procesul de proiectare
De asemenea, veți dori să includeți informații despre tonul sau vocea conținutului website-ului, atât pentru text, cât și pentru imagini. În cele din urmă, veți dori să furnizați orice articole specifice legate de branding, precum și o listă a oricăror funcționalități cheie de care are nevoie website-ul.
De exemplu, va trebui să determinați caracteristicile importante care sunt necesare pentru ca designul să devină cel dorit. Acestea pot fi butoane de apel la acțiune (CTA), integrare în rețelele sociale sau chiar un simplu formular de contact.
3. Definiți obiectivele proiectului
Odată ce ați înțeles clar ce implică proiectul, doriți să aflați obiectivele website-ului sau problemele pe care se așteaptă să le rezolve. Acest lucru va asigura că designul este eficient, rămâne în limitele de aplicare și se concentrează pe ceea ce este cel mai important.
Unele obiective ca website-ul său să le atingă pot include:
- Să creșteți gradul de cunoaștere a mărcii
- Îmbunătățiți prezența online cu un website responsive și accesibil
- Creșteți abonamentele și vânzările
- Generați clienți potențiali
- Deveniți o sursă de informații cheie prin intermediul unui blog
- De asemenea, ar putea fi important să includeți o secțiune despre site-ul web anterior sau actual (dacă există un site web existent). Puteți împărtăși ceea ce a funcționat sau nu, astfel încât noul design să îl îmbunătățească pe cel vechi.
Ceva de remarcat aici este că ar putea fi important să configurați o anumită urmărire a performanței. De exemplu, un instrument precum Google Analytics poate fi configurat pentru a măsura valorile relevante pentru a evalua succesul strategiei de marketing.
4. Identificați publicul țintă al site-ului
În continuare, veți dori să identificați utilizatorul final ideal pentru site-ul web. Aceasta va include colectarea a cât mai multe date despre viitori vizitatori. Acestea ar putea include vârsta, sexul, valorile, titlul postului, obiceiurile de consum media și alte detalii relevante.
O înțelegere clară a acestor informații vă va permite să proiectați un website care este orientat eficient către publicul țintă. Va trebui să rețineți că, dacă aceste informații nu sunt la îndemână, este posibil să fie necesar să alocați o perioadă de timp îndelungată pentru a le obține.
5. Cercetarea concurenței
De asemenea, este recomandat să cunoașteți concurenții. Acest lucru vă poate ajuta să definiți caracteristicile de bază pentru a deosebi noul site web. Puteți începe prin a le examina website-urile pentru a le înțelege afacerile și punctele de vânzare unice. Veți dori să țineți cont de ceea ce fac ei bine sau greșit.
Notarea punctelor dureroase ale clienților pe care concurenții nu le-au reușit să le abordeze vă oferă posibilitatea de a rezolva aceste probleme în propriul proiect. De asemenea, veți dori să includeți anumite zone de interes, cum ar fi funcționalitățile cheie. În cele din urmă, nu uitați să furnizați link-uri și note de referință, astfel încât nimic să nu fie ambiguu.
6. Includeți cerințele și specificațiile de proiectare
Includerea tuturor cerințelor și specificațiilor tehnice relevante în avans vă poate economisi mai multe runde de revizuiri în viitor. Acest lucru vă poate ajuta, de asemenea, să evitați îndepărtarea de scopul proiectului și să economisiți orice costuri suplimentare.
Unele elemente de încorporat aici includ detalii de logare la orice serviciu necesar. De asemenea, este important să includeți orice ghid de stil intern al mărcii. Acest lucru nu numai că vă scutește de nevoia de a face schimbări ample în viitor, dar vă poate ajuta și să păstrați consecvența branding-ului pe întregul design.
7. Creați o cronologie sau un calendar de proiect
Este posibil ca o cronologie să nu fie importantă și un proiect să dureze mai mult decât e nevoie. Cu toate acestea, aceasta este mai degrabă o excepție decât o normă. Prin urmare, este important să stabiliți un calendar și să luați în considerare eventualitățile și întârzierile.
Cunoașterea calendarului în prealabil vă poate ajuta echipa să planifice mai bine modul de utilizare a resurselor disponibile în perioada de dezvoltare. Un lucru important de reținut este că programul tău ar trebui să fie realist. Nu doriți să stabiliți așteptări pentru un design complet al site-ului în două săptămâni dacă nu puteți livra un produs final de calitate în acel interval de timp.
8. Stabiliți un buget
Bugetul construirii unui site web este o completare foarte importantă la brief. Acesta influențează mai multe aspecte ale proiectului, inclusiv ce fel de instrumente vor fi folosite pentru a construi website-ul și scopul proiectului.
De exemplu, dacă bugetul dvs. este scăzut, site-ul dvs. poate veni cu mai puține funcționalități și se poate baza mai mult pe șabloane. Aceasta poate însemna uneori utilizarea unui generator de site-uri web.
Cu toate acestea, dacă puteți investi mai mulți bani pentru proiect, agenția se poate baza pe design-uri complexe, servicii de ultimă generație și soluții personalizate.
9. Specificați tot ce trebuie livrat
Unul dintre cele mai importante obiective ale unui brief este de a menține pe toată lumea pe aceeași viziune cu privire la ceea ce se așteaptă. Aceasta înseamnă că veți dori să includeți toate livrabilele convenite.
Aceasta include site-ul în sine, precum și orice tip de conținut, cum ar fi postări de blog sau studii de caz. La urma urmei, întârzierile aici pot afecta lansarea site-ului web. De asemenea, trebuie să fie clar cine este responsabil pentru copywriting și alte tipuri de livrabile, astfel încât să fie ușor să contactați din timp.
Deși probabil ați inclus livrabilele dvs. în secțiunea de prezentare generală a proiectului, merită să le enumerați din nou. Definirea acestor elemente este cheia pentru stabilirea și menținerea scopului proiectului, precum și a bugetului.
10. Discutați despre găzduire și mentenanță
Clienții lasă adesea agențiile de design să se ocupe de găzduirea și mentenanța website-urilor. În general, profesioniștii din industrie vor avea o mai bună înțelegere a resurselor disponibile și a serviciilor care se pretează cel mai bine.
Câteva informații cheie de adăugat la această secțiune a briefului includ cine va fi responsabil pentru achiziționarea numelui de domeniu și a găzduirii, precum și cât de multă asistență este nevoie.
Dacă lansați un website, dar doriți să vă ocupați personal de găzduire, va trebui să includeți acest lucru în brief. Indiferent de cine este responsabil pentru acest lucru, este important să vă asigurați că alegerea furnizorului de găzduire se pretează la construirea unui website rapid și sigur.
Template-ul nostru de brief design de website
Acum că știți ce ar trebui să includă un brief de design, puteți începe să vă gândiți la crearea propriului document. Dacă totuși preferați, avem propriul nostru șablon, pe care îl puteți utiliza așa cum este, completând toate informațiile necesare după cum este necesar.
Păstrați proiectele pe drumul cel bun cu un brief de design de website
Folosirea unui brief de proiectare vă poate ajuta să vă mențineți proiectele pe drumul cel bun și în limita bugetului. De asemenea, asigură că toți cei implicați au o viziune clară și comună asupra rezultatului așteptat și vă oferă șansa de a identifica și de a lua măsuri pentru a evita obstacolele de la început.
Un rezumat trebuie să fie cât mai cuprinzător posibil pentru a evita revizuirile inutile din cauza neînțelegerilor sau a lipsei de detalii. Unele elemente de inclus sunt o prezentare generală a afacerii, obiectivele proiectului și publicul țintă.
Aveți întrebări despre crearea unui brief pentru site-ul web? Contactați-ne și vă răspundem la orice întrebare!