Fraud Blocker

26 De Lucruri De Verificat Înainte, În Timpul Și După Lansarea Unui Website

This is a short introduction to the blog post, which you can easily add to your posts with a custom field.

Autor articol: webmate

Construirea și lansarea unui website nu este ușoară. Numărul mare de detalii aparent mici care pot fi trecute cu ușurință cu vederea este de neimaginat – tipografie consecventă, ortografie, aspect, CTA, pagini de eroare 404, conținut, certificate SSL – lista continuă…

Acest articol vă va ghida prin lucrurile pe care trebuie să le verificați înainte de lansarea website-ului (atât înainte, cât și după construirea site-ului), precum și în perioada de după lansare, pentru a vă asigura că totul funcționează fără probleme și că vizitatorii au o experiență excelentă.

Ce să verificați înainte de a începe să vă creați site-ul web

Înainte de a începe să vă proiectați website-ul sau de a colabora un web designer, trebuie să luați în considerare câteva lucruri, mai ales dacă aveți deja un website și doriți să-l refaceți.

1. Analizați site-ul dvs. actual

Dacă doriți un redesign al website-ului, ar trebui să analizați website-ul dvs. actual și să identificați deficiențele acestuia. Întrebați-vă: ce nu ați realizat cu website-ul actual?

Indiferent dacă considerați că site-ul dvs. arată puțin de modă veche, nu funcționează bine în ceea ce privește ușurința de utilizare sau structura sa SEO nu este foarte eficientă – asigurați-vă că identificați clar toate problemele cu site-ul actual. Procedând astfel, veți obține o mai bună înțelegere a obiectivelor pe care doriți să le stabiliți pentru noul dvs. site web.

2. Accesați cu crawlere site-ul dvs. actual pentru a colecta date

Documentarea structurii site-ului dvs. este un pas necesar în orice plan de dezvoltare a unui site nou. Indiferent dacă aveți un site web mic sau mare, verificarea manuală a fiecărei pagini poate fi consumatoare de timp și de muncă.

Poate doriți să luați în considerare utilizarea unui instrument de accesare cu crawlere a site-ului, care vă va ajuta să obțineți o vedere mai bună a paginilor, a materialelor și a structurii generale ale site-ului dvs. Acest lucru va reduce semnificativ riscul de a ajunge cu pagini duplicate sau de a pierde o redirecționare atunci când faceți modificări în structura site-ului dvs.

3. Alegeți-vă CMS-ul cu înțelepciune (Alegeți WordPress)

Dacă acesta este primul site web pe care îl lansați, trebuie să alegeți sistemul de management al conținutului potrivit, deoarece acest lucru va simplifica procesul de lansare și, de asemenea, de mentenanță a website-ului.

Din fericire, aceasta este o decizie ușoară – alegeți WordPress.

Nu numai că este cel mai popular sistem de gestionare a conținutului, dar este și cel mai versatil, flexibil și de încredere, folosit de către mărci precum CNN, TechCrunch, Bloomberg și multe altele.

4. Dezvoltați o strategie de SEO solidă

Pentru a îmbunătăți atât calitatea, cât și cantitatea traficului de pe site-ul dvs. din motoarele de căutare, trebuie să concepeți o strategie de SEO solidă. Acest lucru înseamnă practic că site-ul dvs. ar trebui optimizat astfel încât să devină mai vizibil în motoarele de căutare și să obțină mai mult „trafic organic”, adică trafic care nu este plătit.

O strategie de SEO solidă implică cercetarea cuvintelor cheie, crearea unei strategii de conținut în jurul acestor cuvinte cheie și ajustarea arhitecturii site-ului web, printre altele. Dacă aveți deja un site web și ați decis să creați unul nou, conceperea unei strategii SEO ar implica să aflați cum pot fi modificate paginile curente și să mapați paginile inutile.

Ce să verificați odată ce site-ul este construit

Acum că v-ați construit (noul) website, veți dori să verificați dacă totul este la locul său și funcționează bine înainte de a-l lansa. Să parcurgem câteva lucruri de care ar trebui să țineți cont în această fază de pre-lansare.

5. Asigurați-vă că conținutul dvs. nu conține erori

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le faceți înainte de lansare este să revizuiți tot conținutul de pe site-ul dvs., inclusiv conținutul paginilor și conținutul altor materiale (cărți electronice, studii de caz etc.).

Nu este nimic mai rău decât să ai o greșeală de tipar pe o pagină cheie. Corectarea fiecărei piese de text este o necesitate dacă nu vrei să ajungi să arăți neprofesionist. Toate greșelile de ortografie, gramaticale și faptice ar trebui eliminate.

Există instrumente online care pot fi utile în acest proces, cum ar fi Grammarly sau Whitesmoke.

Nu uitați să eliminați tot conținutul generic, cum ar fi textele demo te tipul “Lorem Ipsum”.

6. Verificați imaginile, fișierele audio și video ale website-ului

Căutați probleme cu fișierele audio sau video prezentate pe site-ul dvs. web. Toate fișierele audio și video ar trebui să funcționeze corect.

Imaginile trebuie optimizate și etichetate într-un mod adecvat. Asigurați-vă că etichetele “alt” sunt adăugate la toate imaginile. Textul alternativ ajută persoanele cu deficiențe de vedere să poată înțelege imaginea și este, de asemenea, util în optimizarea site-ului dvs. pentru motoarele de căutare.

Uneori, dacă nu au imaginea corectă, designerii de site-uri recurg la utilizarea imaginilor de substituent (așa numitele “Placeholder Images”) atunci când creează o pagină. Asigurați-vă că înlocuiți toate aceste imagini cu imaginile și modelele corecte.

7. Fiți consecvent în formatarea conținutului și a titlului pe toate paginile

Consecvența va adăuga la aspectul profesional al site-ului dvs. Prin urmare, este înțelept să mențineți coerența pentru formatele tuturor titlurilor. Puteți folosi instrumente precum Woorkup Capitalize & Convert Case pentru a vă ajuta să vă formatați titlurile în același mod.

8. Verificați lizibilitatea conținutului

Conținutul ar trebui să fie ușor de citit. Sună destul de simplu, nu?

Pentru ca conținutul să fie lizibil, propozițiile ar trebui să fie scurte.

Ar trebui să folosiți punctele marcatoare.
Ar trebui să existe mult spațiu alb, gol.

Și fontul ar trebui să fie adecvat și consecvent.

Ori de câte ori este posibil, separați conținutul în diferite porțiuni de text.

Subtitlurile îmbunătățesc lizibilitatea conținutului site-ului și, de asemenea, îmbunătățesc SEO, așa că asigurați-vă că le utilizați.

Pentru a ne ușura acest lucru, folosim pluginuri precum Yoast SEO sau Rank Math, pentru a ne ușura sarcinile SEO.

9. Creați o pagină de contact

Aproximativ 50% dintre vizitatorii site-ului ar părăsi un site dacă îi lipsesc informațiile de contact. Ținând cont de acest lucru, dacă doriți ca site-ul dvs. să pară profesionist, credibil și să atragă vizitatori, este esențial să aveți o pagină de contact.

10. Asigurați-vă că aveți un design responsive pentru website

Dacă un site web are un design responsive, înseamnă pur și simplu că este funcțional și arată bine pe toate dispozitivele. De exemplu, dacă considerați că peste 50% din traficul de pe internet este de pe dispozitive mobile, este o necesitate absolută să vă asigurați că site-ul dvs. este adaptat pentru dispozitive mobile.

În practică, acest lucru ar presupune că conținutul ar trebui să fie identic atât pe versiunea mobilă, cât și pe cea desktop, textul ar trebui să fie ușor de citit și pe versiunea mobilă, iar navigarea ar trebui să fie simplă.

Există mai multe instrumente pe care le puteți utiliza pentru a verifica receptivitatea designului site-ului dvs., cum ar fi Bootstrap, Google Mobile-Friendly Test, Responsinator și multe altele.

11. Verificați compatibilitatea cu alte browsere

Dacă site-ul dvs. web arată bine în browserul pe care îl utilizați, asta nu înseamnă că nu va arăta diferit dacă este accesat dintr-un alt browser. Acesta este motivul pentru care trebuie să verificați dacă site-ul dvs. este compatibil cu diverse browsere, în special cu cele mai populare, cum ar fi Chrome, Firefox și Safari.

Puteți testa singur compatibilitatea browserului, pur și simplu accesând site-ul dvs. prin diferite browsere pentru a vedea dacă totul se afișează corect.

Alternativ, există multe instrumente care vă pot ajuta să faceți acest lucru, cum ar fi BrowserShots, de exemplu, o aplicație online open-source care utilizează mai multe computere în diferite locații pentru a vă accesa site-ul în browserul lor. Aplicația face apoi capturi de ecran ale site-ului dvs. de pe fiecare computer și le încarcă pe un server central, astfel încât să le puteți revizui.

12. Verificați compatibilitatea pluginurilor (modulelor)

Deoarece există un volum mare de pluginuri pe care le utilizați pentru a vă dezvolta site-ul, uneori se poate întâmpla ca acestea să nu funcționeze bine între ele, ceea ce duce la probleme de compatibilitate. Uneori este problemă de cod sau funcționalitate conflictuală. În alte cazuri, poate fi vorba de a avea două plugin-uri care încearcă să schimbe o anumită caracteristică, dar fac acest lucru în două moduri diferite.

Oricare ar fi cauza, problemele de compatibilitate pot duce la o anumită caracteristică să nu funcționeze corect sau deloc. În unele cazuri, astfel de probleme vă pot chiar distruge website-ul.

În plus, problemele de compatibilitate nu apar numai între pluginuri. Ele se pot întâmpla și între un plugin pe care îl utilizați și tema utilizată, sau chiar între un plugin și versiunea WordPress pe care o utilizați.

Din fericire, există diverse opțiuni de plugin gratuit care pot rula cu ușurință teste de compatibilitate înainte de a intra în direct. Un exemplu de astfel de plugin pentru WordPress este PHP Compatibility Checker.

13. Creați o pagină 404

Este posibil ca paginile de eroare 404 să nu existe la început pe un site web. Cu toate acestea, dacă un vizitator face o greșeală de tipar sau dacă există un link extern greșit către site-ul dvs., acestea pot apărea în continuare. Redirecționarea paginii de eroare 404 către pagina de pornire nu este recomandată, pentru că nu are sens din perspectiva utilizatorului să ajungă la o pagină generală.

De aceea, cel mai bine este să fii în siguranță și să creezi o pagină 404 personalizată. Deținerea acestei pagini va reduce riscul de a pierde vizitatori și va îmbunătăți experiența utilizatorului în general. În plus, o pagină 404 de succes nu reține pur și simplu vizitatorii pe site-ul tău, ci îi face să rămână și să verifice ce se mai întâmplă pe site-ul tău.

14. Inspectați URL-urile

Construirea unui site implică de obicei mutarea lucrurilor. Acest lucru poate duce cu ușurință la legături rupte de link, atât interne, cât și externe, motiv pentru care este recomandabil să verificați dacă adresele URL sunt corecte pe versiunea live.

O serie de instrumente pot fi utile atunci când vine vorba de inspectarea legăturilor rupte, cum ar fi Broken Link Checker sau Xenu’s Link Sleuth.

15. Verificați căile de conversie

Presupune asigurarea faptului că paginile de destinație și cele de tip thank you funcționează corect sau că sunt prezente formularele necesare. De exemplu, puteți testa singur formularele web pentru a vedea dacă mesajele au fost trimise cu succes.

Verificarea căilor de conversie include, de asemenea, asigurarea faptului că butoanele CTA (îndemn la acțiune) sunt prezente în locurile potrivite. Orice element de pe site-ul dvs. care le cere vizitatorilor să facă ceva este considerat un îndemn. De exemplu, acesta ar putea fi un buton sau ceva la fel de simplu ca un text proeminent. CTA-urile sunt principala modalitate prin care le transmiteți vizitatorilor ceea ce doriți de fapt să facă.

Asigurarea că îndemnul la acțiuni este clar și că îndrumați utilizatorii să întreprindă o anumită acțiune duce la o creștere a conversiilor.

Prin urmare, trebuie neapărat să vă asigurați că CTA funcționează bine și sunt prezente în locații adecvate înainte de a vă lansa site-ul.

16. Instalați un plugin (modul) SEO WordPress

Dacă doriți ca oamenii să vă găsească site-ul atunci când navighează pe internet, trebuie să vă optimizați site-ul pentru motoarele de căutare sau, cu alte cuvinte, să îl faceți mai prietenos cu Google.

Pentru a face acest lucru, asigurați-vă că toate paginile de pe site-ul dvs. au titluri de pagini unice, precum și meta descrieri unice. Toate paginile care sunt menite să se claseze organic ar trebui, de asemenea, optimizate în jurul unui anumit cuvânt cheie sau a mai multor cuvinte cheie.

Sugestii de plugin-uri SEO de care aveți nevoie pentru a vă optimiza site-urile WordPress sunt Rank Math sau Yoast SEO.

17. Verificați că butoanele dvs. de distribuire socială folosesc conturile potrivite

Pictogramele dvs. sociale ar trebui să fie funcționale înainte de a vă lansa site-ul. Asigurați-vă că aceste pictograme se leagă la paginile corecte, că butoanele necesare sunt instalate și că vizitatorii le pot partaja.

Principalele lucruri de verificat aici sunt că pictogramele de distribuire a rețelelor sociale sunt asociate cu conturile corecte și, de asemenea, funcționale pe o serie de browsere (în funcție de cele pe care doriți să le susțineți).

Din fericire, pentru site-urile web tip WordPress – acesta este ceva ce se poate face folosind pluginul Novashare WordPress Social Sharing.

18. Creați o pagină de Termeni și condiții

Pagina de termeni și condiții poate fi aparent lipsită de importanță și una dintre cele mai ușor de trecut cu vederea, dar, în funcție de configurarea site-ului dvs., este posibil să vi se ceară legal să aveți o astfel de pagină.

Acesta este mai ales cazul dacă gestionați un magazin de comerț electronic sau un site web de afaceri. Unii consideră, de asemenea, prezența acestor pagini ca fiind unul dintre multele semnale de încredere pe care Google le folosește atunci când evaluează site-urile web.

În mod similar, dacă site-ul dvs. web adună informații personale de la vizitatori, majoritatea jurisdicțiilor solicită să aveți o pagină de politică de confidențialitate. Acesta pot fi orice tip de informații personale, cum ar fi adrese de e-mail, locație GPS sau numere de telefon.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) este un regulament privind protecția datelor și a confidențialității în UE și SEE. Conformitatea GDPR este obligatorie din punct de vedere legal dacă operați în UE și colectați date despre utilizatori. În plus, acest regulament se aplică oricărei afaceri, indiferent de locul în care își are sediul, care prelucrează datele personale ale persoanelor fizice din SEE.

În cele din urmă, nu numai că o pagină de politică de confidențialitate este cerută de lege, dar este cerută și de multe servicii terțe pe care le-ați putea folosi. De exemplu, în Termenii și condițiile, Google Analytics afirmă că, dacă utilizați serviciul lor Analytics, trebuie să includeți o pagină de politică de confidențialitate în care dezvăluiți utilizarea Google Analytics și modulele cookie ale acestora.

19. Rezolvați orice problemă de navigare

Este esențial să aveți o structură bună de navigare pe website. Nu doriți ca utilizatorii să se rătăcească și să nu știe pe ce buton să apese. Dacă doriți să evitați pierderea vizitatorilor, asigurați-vă că navigarea este simplă și ușor de utilizat.

Cel mai important, trebuie să vă asigurați că navigarea funcționează corect.

Puteți, de exemplu, să vă rugați prietenii să navigheze pe site-ul dvs. și să găsească conținutul de care au nevoie pentru a obține feedback critic. De asemenea, puteți consulta câteva instrumente online care pot ajuta la îmbunătățirea navigării, cum ar fi OptimalSort.

De asemenea, nu uitați să vă conectați sigla la pagina principală a website-ului.

20. Implementați o soluție de backup pe care vă puteți baza

De la hackeri la o eroare de codare nevinovată, există o serie de lucruri care vă pot duce întregul site offline.

Meritați liniște, motiv pentru care ar trebui să aveți întotdeauna o soluție de backup WordPress de încredere, astfel încât, dacă ceva website-ul se oprește vreodată, să îl puteți restaura cu ușurință.

21. Blocați site-ul dvs. WordPress

Securizarea site-ului dvs. înseamnă reducerea riscului de atacuri DDoS sau malware, așa că trebuie să luați în serios securitatea site-ului de la bun început.

Există diferite moduri prin care ați putea consolida securitatea site-ului dvs. web.

De exemplu, puteți lua în considerare limitarea numărului de încercări de conectare pe care utilizatorii le pot face într-o anumită perioadă. Acest lucru va minimiza riscul atacurilor cu forță brută, adică atacuri în care un hacker încearcă să ghicească numele de utilizator și parola din nou și din nou până când descoperă combinația corectă.

De asemenea, vă puteți gândi la includerea adreselor IP pe lista albă. Practic, asta înseamnă că tabloul de bord poate fi accesat numai de la anumite adrese IP. Deoarece adresele IP sunt unice și nu pot fi cu adevărat replicate, lista albă oferă o modalitate eficientă de protecție.

22. Țineți spam-ul departe

Cu cât site-ul dvs. se bucură de mai multă popularitate, cu atât este probabil să primească mai mult spam. Acesta este motivul pentru care este înțelept să aveți un software anti-spam. CleanTalk, Akismet și Captcha sunt toate soluții bune anti-spam.

O soluție anti-spam nu numai că facilitează gestionarea comentariilor, dar contribuie și la securitatea site-ului dvs. web.

Ce să verificați după lansare

În regulă, acum că ați lansat noul site web, totul este gata! E timpul să sărbătoriți!

Ei bine… nu atât de repede. Mai aveți câteva lucruri de verificat după lansare dacă doriți să vă asigurați că totul merge bine.

23. Testați din nou experiența utilizatorului

Acum că site-ul dvs. este în mod oficial activ, este recomandabil să îl testați și să vedeți dacă veți obține aceleași rezultate ca și înainte de a fi lansat.

Așadar, fiți atenți la orice probleme potențiale legate de compatibilitatea browserului, testați dacă designul este receptiv pe diferite dispozitive și browsere, verificați dacă există validarea adecvată a CSS/HTML, verificați din nou dacă linkurile externe și interne, precum și distribuirea socială pictograme, funcționează bine și așa mai departe.

24. Verificați dacă căile de conversie funcționează

Acordați timp pentru a testa dacă funcționalitatea căilor de conversie este la fel de bună precum era înainte de lansare. Testați din nou butoanele de îndemn și verificați dacă datele sunt trimise bine prin intermediul formularelor web.

25. Examinați Strategiile de Securitate și Backup

Acum este momentul să verificați dacă strategia dvs. de backup este implementată corect. Vedeți dacă sunt create în mod regulat copii ale site-ului web. Dacă ați folosit pluginuri, faceți un plan pentru actualizarea acestora.

În ceea ce privește securitatea site-ului dvs. web, dacă ați folosit strategii, cum ar fi limitarea numărului de încercări de conectare pe care utilizatorii le pot face într-o anumită perioadă sau înscrierea adreselor IP pe lista albă, vă recomandăm să testați dacă acestea funcționează corect și vă protejează site-ul.

26. Testează-ți configurația Analytics

După lansarea site-ului web, probabil că veți dori să știți cine îl vizitează, ce fel de browsere folosesc acești vizitatori și alte date legate de utilizator. Acest tip de informații este esențial dacă doriți să vă îmbunătățiți în continuare site-ul, astfel încât conținutul să fie adaptat publicului.

Pentru a realiza acest lucru, vă recomandăm să vă gândiți la înregistrarea unui cont Google Analytics. Acesta este un serviciu de analiză web oferit gratuit de Google, care este clasat drept cel mai utilizat serviciu de analiză web. Există, de asemenea, multe alternative la Google Analytics din care puteți alege.

Încheiere

Lansarea unui nou site web poate părea o sarcină descurajantă. Cu toate acestea, dacă urmați pașii din această listă, veți descoperi că procesul nu este atât de înfricoșător până la urmă.

Dacă ați găsit această listă utilă, nu ezitați să consultați blogul Webmate pentru ghiduri mai detaliate, la fel ca acesta.

Articole similare

Descoperiți articole similare care te-ar putea interesa.

Cum Să Utilizezi Marketingul pe Instagram pentru Afacerea Ta

Instagram este o platformă de social media cu peste 1 miliard de utilizatori activi lunar. Crearea unui profil de afaceri pe Instagram poate oferi multiple avantaje pentru promovarea unei companii. Pentru a configura un profil de afaceri pe Instagram, este…...

Photo Instagram Ads

Ghidul pentru Crearea unui Stil Vizual Coerent pentru Brandul Tău

Stilul vizual reprezintă un element fundamental în construirea și menținerea identității unui brand. Acesta facilitează recunoașterea și asocierea anumitor elemente vizuale cu brandul respectiv. Un stil vizual consistent transmite profesionalism, coerență și stabilitate, influențând pozitiv percepția publicului asupra brandului. În…...

Photo Brand Moodboard

Ofertă Black Friday

Te rugăm să alegi ofertele de care ești interesat completând formularul de mai jos.

După ce completezi detaliile de mai jos, vei fi contactat de echipa noastră în maxim 24h pentru toate detaliile și condițiile ofertei.